Port Lotniczy Poznań-Ławica dołączył do światowej inicjatywy „Hidden Disabilities Sunflower” („Słonecznik – ukryte niepełnosprawności”).
Przedsięwzięcie to zostało zapoczątkowane, by wspierać osoby z niewidocznymi w pierwszym kontakcie niepełnosprawnościami – jak zaburzeniami w spektrum autyzmu, chorobami współistniejącymi, schorzeniami neurologicznymi czy zaburzeniami lękowymi.
Za sprawą uczestnictwa w projekcie podróżni korzystający z poznańskiego lotniska mogą liczyć na komfort i zindywidualizowane podejście podczas odprawy i lotu. Wystarczy, że pasażer założy charakterystyczną smycz lub opaskę ze znakiem słonecznika, możliwą do wzięcia bezpłatnie w punkcie informacji lotniskowej.
Symbol ten zwróci uwagę personelu portu, że osoba go nosząca może potrzebować wsparcia, na przykład trzeba dać jej więcej czasu przy nadaniu bagażu lub boardingu, zagwarantować spokojniejsze warunki.
Pracownicy Portu Lotniczego Poznań-Ławica poddali się specjalistycznym szkoleniom, aby rozpoznawać symbol słonecznika i reagować w sposób empatyczny oraz z szacunkiem względem prywatności podróżnego.
Dzięki temu osoby z niewidocznymi niepełnosprawnościami mogą czuć się swobodniej, wiedząc, że otrzymają wsparcie adekwatne do ich sytuacji.
– Wiemy, że nie każda niepełnosprawność jest widoczna. Naszym celem jest tworzenie atmosfery, w której każdy podróżny, niezależnie od swoich potrzeb, będzie czuł się na lotnisku w Poznaniu bezpiecznie, komfortowo i przyjęty z troską– mówi na łamach www.poznan.pl Magdalena Pawelczyk, dyrektor Pionu Marketingu i Handlu Portu Lotniczego Poznań-Ławica.
Program Hidden Disabilities Sunflower został uruchomiony w 2016 roku na lotnisku Gatwick w Anglii, a następnie szybko rozprzestrzenił się na kolejne porty lotnicze, dworce, sklepy i instytucje publiczne w skali globu. Oznaczenie słonecznika jest rozpoznawane w kilkudziesięciu krajach, a do inicjatywy dołączyły także lotniska w naszym kraju – teraz przyszła pora na poznańską Ławicę.
Od dłuższego czasu Port Lotniczy Poznań-Ławica zapewnia wysokie standardy obsługi pasażerów wymagających dodatkowego wsparcia (PRM – Passengers with ReducedMobility).
Na lotnisku dostępne są między innymi specjalne punkty kontaktowe, asysta w drodze od wejścia na terminal aż do miejsca w samolocie, windy i podjazdy dla wózków inwalidzkich oraz wyznaczone miejsca siedzące w przestrzeni oczekujących. Personel obsługujący pasażerów PRM systematycznie uczestniczy w szkoleniach, aby zapewniać przyjazną opiekę w każdych okolicznościach.
Więcej informacji o programie: www.hdsunflower.com.
Opracowano na podstawie: https://www.poznan.pl/mim/hc/news/lawica-dolacza-do-wyjatkowego-programu,260983.html.