Autor: Notatka prasowa Fundacji Jim
ADHD u dziewczynek i kobiet wciąż pozostaje niewidoczne – mylone z trudnym charakterem, maskowane perfekcjonizmem, zagłuszane lękiem.
Październik, miesiąc świadomości ADHD, to moment, by mówić o tym głośno.
ADHD, które nie krzyczy
ADHD u kobiet często nie rzuca się w oczy. Bywa maskowane perfekcjonizmem, przeciążeniem i lękiem. Z tego powodu długo pozostaje nierozpoznane lub mylone z depresją i zaburzeniami osobowości.
„Dzieciństwo, dorastanie i dorosłość kobiet z ADHD. Wyjście z cienia” to pierwsza w Europie książka poświęcona temu tematowi. Autorka opisuje wszystkie etapy życia – od dzieciństwa, przez dorastanie i macierzyństwo, aż po menopauzę. Pokazuje, jak zmieniają się objawy i jak wysoką cenę płacą kobiety za brak rozpoznania.
– Książka łączy wiedzę naukową z autentycznymi historiami kobiet i dziewczynek, których doświadczenia do tej pory rzadko trafiały do mediów czy raportów – podkreśla Tomasz Michałowicz, prezes Fundacji Jim.
Dla kogo ta książka?
- dla kobiet, które latami czuły się niezrozumiane,
- dla rodziców dziewczynek, które „nie sprawiają problemów”, ale zamykają się w sobie,
- dla specjalistów i nauczycieli chcących lepiej rozumieć neuroatypowość.
Polskie tłumaczenie ukazało się z inicjatywy Fundacji Jim we współpracy z Wydawnictwem Uniwersytetu Łódzkiego.
Publikacja dostępna jest w wersji papierowej i elektronicznej:https://ksiegarnia.uni.lodz.pl/dziecinstwo-dorastanie-i-doroslosc-kobiet-z-adhd-p-2592.html.
Kontakt dla mediów:
Aleksandra Wesołowska-Sieja
Rzeczniczka prasowa Fundacji Jim
Tel. 453 694 495
O Fundacji Jim
Misją Fundacji Jim jest tworzenie lepszego świata dla osób neuroatypowych – autystycznych, z ADHD i innymi stanami. Świata, w którym każdy człowiek może realizować swój potencjał. Fundacja Jim każdego roku wystawia ponad 1000 diagnoz, edukuje kilkaset dzieci we własnych przedszkolach i szkołach, organizuje szkolenia i konferencje dla specjalistów. Poprawia również sytuację osób neuroatypowych dzięki wpływaniu na regulacje prawne i organizowaniu kampanii społecznych, z których najważniejsze to Spektrum Kobiet oraz Uważna Szkoła.