Przejdź do treści

Bullying Out! Fundacja Jim rusza z kampanią przeciwko przemocy wśród uczniów

Grafika: promowanie kampanii Bullying out!

Autor: Informacja prasowa Fundacji Jim

Przemoc w polskich szkołach często nie krzyczy. Czasem milczy – w spojrzeniach, w śmiechu, w wykluczeniu.

Coraz częściej mówi się o przemocy rówieśniczej, ale zbyt rzadko o tej, której doświadczają dzieci neuroatypowe – autystyczne, z ADHD i innymi stanami.

– Celem kampanii „Bullying Out!” jest zwiększenie świadomości społecznej na temat przemocy rówieśniczej, w tym także wobec neuroatypowych uczniów oraz wdrożenie systemowych rozwiązań prawnych i edukacyjnych, wspierających szkoły, kadrę nauczycielską i rodziców w przeciwdziałaniu bullyingowi – mówi Tomasz Michałowicz, prezes Fundacji Jim.

Przemoc wobec dzieci neuroatypowych nie zawsze jest głośna i widoczna. Czasem to śmiech na korytarzu, milczenie klasy, wykluczenie z grupy. Celem Fundacji Jim są zmiany. Chcemy sprawić, żeby każde dziecko czuło się bezpiecznie w szkole.

Dzieci neuroatypowe – częściej ofiarami przemocy i wykluczenia

Z najnowszego raportu „Bullying – perspektywa osób neuroatypowych” (Uniwersytet SWPS, RESQL, Fundacja UNIQA, 2025) wynika, że co piąty uczeń w Polsce postrzega siebie jako osobę neuroatypową. W tej grupie przemoc rówieśnicza występuje pięciokrotnie częściej.

Ponad 16% badanych uczniów neuroatypowych przyznaje, że regularnie spotyka się z niewybrednymi żartami, a 15% doświadcza wykluczenia.

Bullying Out! – kampania, która domaga się zmiany

W ramach kampanii powstała petycja, w której Fundacja Jim domaga się wprowadzenia obowiązku wdrożenia procedury antybulliyngowej w każdej szkole.

Procedury pomogą szkołom reagować na przemoc, szkolić nauczycieli, edukować uczniów i stworzyć bezpieczny sposób zgłaszania przemocy – także tej wobec uczniów neuroatypowych.

Kampania będzie realizowana w całej Polsce poprzez płatne reklamy w mediach społecznościowych, szerokie działania mailingowe skierowane do dziesiątek tysięcy odbiorców – w tym szkół – a także inicjatywy edukacyjne i reklamy w środkach transportu publicznego.

Na stronie internetowej kampanii znajdą się: rekomendowana procedura antybullyingowa dla szkół, artykuły eksperckie, poradniki oraz materiały edukacyjne dla dzieci.

Dołącz do kampanii. Podpisz petycję.

Więcej informacji: https://jim.org/stop-przemocy/.

Zauważ. Zareaguj. Zatrzymaj.

 

Kontakt dla mediów:

Aleksandra Wesołowska-Sieja

Rzeczniczka prasowa Fundacji Jim

Tel. 453 694 495

a.wesolowska-sieja@jim.org

 

O Fundacji Jim

Od ponad 20 lat tworzymy lepszy świat dla osób neuroatypowych – autystycznych, z ADHD i innymi stanami. Świat, w którym każdy człowiek może realizować swój potencjał. Fundacja Jim każdego roku wystawia ponad 1000 diagnoz, edukuje kilkaset dzieci we własnych przedszkolach i szkołach, organizuje szkolenia i konferencje dla specjalistów. Poprawia również sytuację osób neuroatypowych dzięki wpływaniu na regulacje prawne i organizowaniu kampanii społecznych, z których najważniejsze to Spektrum Kobiet oraz Uważna Szkoła.

 

 

Dodaj komentarz