Autor: Tomasz Wojczak
Od kilku dni ze strony internetowej Funduszy Europejskich można pobrać broszurę zawierającą najbardziej istotne informacje dotyczące działań prowadzonych na rzecz dostępności, które finansowane były dzięki dotacjom pochodzącym z Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego (FERS).
Wspomniana publikacja adresowana jest do osób i instytucji, które działają na rzecz poprawy dostępności lub też chcą rozpocząć pracę w tej dziedzinie. Treści zawarte w broszurze mają na celu ułatwienie przygotowania projektów i przekazanie odbiorcom informacji na temat dostępnych źródeł finansowania ich realizacji. Publikacja to praktyczne zestawienie przydatnych informacji dla samorządów, organizacji pozarządowych, szkół, instytucji kultury, podmiotów ochrony zdrowia, przedsiębiorców i obywateli o możliwościach pozyskania wsparcia na działania prodostępnościowe, takich jak: granty, pożyczki, szkolenia, doradztwo i tworzenie innowacji, dzięki którym można zwiększyć dostępności: architektoniczną, cyfrową i informacyjno-komunikacyjną. Omawiana broszura składa się z informacji dotyczących:
- grantów dla Jednostek Samorządu Terytorialnego na wdrażanie standardów dostępności i rozwijanie usług lokalnych,
- wsparcia adresowanego do NGO-sów,
- działań edukacyjnych, które można realizować w szkołach, poradniach i placówkach specjalnych,
- inicjatyw skierowanych do instytucji kulturalnych,
- pożyczek europejskich na wdrażanie dostępności w przedsiębiorstwach,
- szkoleń i doradztwa na temat przepisów Polskiego Aktu o Dostępności,
- innowacji społecznych i projektów systemowych realizowanych w dziedzinie nowych technologii i konkretnych rozwiązań praktycznych.
Omawiana publikacja będzie aktualizowana na bieżąco, dzięki czemu stanie się jednym z wiarygodnych źródeł wiedzy o harmonogramach naborów, zasadach udzielania wsparcia i dostępnych grantach.
Broszurę można pobrać ze strony dostępnej tutaj.
Tekst opracowano w oparciu o informacje dostępne tutaj. Grafika wykorzystana w nagłówku pochodzi ze strony dostępnej tutaj.
