Przejdź do treści

14 sygnatariusz deklaracji dotyczącej dostępnej obsługi podróżnych

W dniu 5 marca 2024 roku przedstawiciele przedsiębiorstwa Kaliskie Linie Autobusowe Sp. z o.o.  podpisali deklarację dotyczącą Partnerstwa na rzecz dostępnej obsługi podróżnych.

Dzięki temu stały się czternastym organizatorem transportu zbiorowego z całej Polski, który podpisał deklarację. Każdy z przewoźników, który podpisał dokument ma obowiązek  kierować się w swojej działalności standardami opracowanymi w ramach programu „Szkolenia dla pracowników sektora transportu zbiorowego w zakresie potrzeb osób o szczególnych potrzebach, w tym osób z niepełnosprawnościami”.

Na liście przewoźników i organizatorów transportu zbiorowego, którzy podpisali deklarację dotyczącą Partnerstwa na rzecz dostępnej obsługi podróżnych znalazły się między innymi :

  • Koleje Małopolskie sp. z o. o.,
  • Koleje Śląskie,
  • Koleje Wielkopolskie sp. z o.o.,
  • Łódzka Kolej Aglomeracyjna sp. z o.o.,
  • Miejski Zakład Komunikacji Gorzów Wielkopolski,
  • Miejski Zakład Komunikacji w Opolu,
  • Międzygminnym Związkiem Komunikacyjnym z siedzibą w Jastrzębiu Zdroju,
  • Szybka Kolej Miejska sp. z o.o.,
  • WARS S.A.,
  • Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o.,
  • Zarząd Transportu Metropolitalnego z siedzibą w Katowicach,
  • Żegluga Ostródzko-Elbląska sp. z o.o.,
  • Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne sp. z o.o. we Wrocławiu,
  • Kaliskie Linie Autobusowe Sp. z o.o.

Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych zaprasza wszystkich przewoźników i organizatorów transportu zbiorowego do zapoznawania się ze standardami, wdrożenia ich i podpisania deklaracji. Standardy i deklarację można pobrać klikając w link dostępny tutaj. Fundusz zaprasza również wszystkich przewoźników do zapoznania się z poradnikiem obsługi osób ze szczególnymi potrzebami, wynikającymi z niepełnosprawności. Brusza zawiera mnóstwo wskazówek i praktycznych informacji, zawartych również w opracowanych standardach. Dotyczą one między innymi informowania i komunikowania się z osobami z niepełnosprawnościami oraz asysty/pomocy w podróży. Omawiana publikacja zawiera także opis dobrych praktyk. Do każdej z omawianych w broszurze zasad i wytycznych podano podstawy prawne na podstawie których je opracowano. Wersję elektroniczną publikacji można pobrać tutaj.

Standardy i poradnik przygotowane zostały w ramach projektów zatytułowanych „Szkolenia dla pracowników sektora transportu zbiorowego” i  „Szkolenia dla pracowników sektora transportu zbiorowego w zakresie potrzeb osób o szczególnych potrzebach, w tym osób z niepełnosprawnościami” stanowiących części składowe Priorytetu II Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji, realizowane  w ramach Działania 2.6 Wysoka jakość polityki na rzecz włączenia społecznego i zawodowego osób niepełnosprawnych Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój na lata 2014 – 2020.

Dodaj komentarz