Autor: Tomasz Wojczak
W dniu 30 maja 2025 roku zakończy się druga tura naboru zgłoszeń, prowadzonego w ramach Inkubatora Innowacji Społecznych Włącznik 2.0!
Stowarzyszenie Na Rzecz Spółdzielni Socjalnych w partnerstwie z Regionalnym Ośrodkiem Polityki Społecznej w Poznaniu zapraszają do zgłaszania innowacji społecznej z dziedziny obejmującej społeczną inkluzję, których realizacja wpłynie na poprawą sytuacji osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym. W ramach Inkubatora rozwijane będą innowacje, które poprawią dostęp osób zagrożonych społeczną ekskluzją do potrzebnych im usług i dóbr oraz zwiększają realnie ich społeczną integrację i partycypację w życiu społecznym.
Nabór ma charakter otwarty. W przedsięwzięciu mogą brać udział osoby i podmioty zainteresowane realizacją innowacyjnych rozwiązań. Nabór adresowany jest do:
- podmiotów prywatnych, takich jak osoby fizyczne, osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą oraz grupy nieformalne złożone z minimum dwóch osób fizycznych,
- podmiotów publicznych, mających pomysł na nowe, niefunkcjonujące jeszcze w naszym kraju rozwiązanie odpowiadające na potrzeby osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym. Mogą to być: usługi, modele działania lub produkty.
Autorzy najlepszych pomysłów na innowacje społeczne, które przejdą do następnego etapu omawianego przedsięwzięcia otrzymają granty w wysokości do 75 tysięcy złotych na:
- dopracowanie swojej mikroinnowacji,
- przetestowanie swojego pomysłu w praktyce wraz z odbiorcami i użytkownikami,
- opracowanie finalnej wersji swojego pomysłu.
Wybrani twórcy innowacji, których idee pomyślnie przejdą ocenę formalną i merytoryczną otrzymają od pracowników Inkubatora pomoc na wszystkich etapach pracy nad wypracowaniem innowacyjnego rozwiązania, a w tym między innymi:
- wsparcie finansowe,
- pomoc merytoryczną,
- wsparcie organizacyjne.
By uczestniczyć w naborze należy wypełnić Kartę Innowacji. Formularz ten znajduje się na stronie internetowej, dostępnej po kliknięciu w poniższy link: https://innowatorzy.spoldzielnie.org/aplikuj/dokumenty/
Wypełnioną czytelnie, w języku polskim Kartę Innowacji należy zeskanować i wysłać w formie skanu, podpisanego przez osoby uprawnione na adres poczty elektronicznej: wlacznik@spoldzielnie.org. Uwaga! Do skanu należy załączyć dodatkowo jego treść w edytowalnej wersji elektronicznej w postaci, takiej jak na przykład dokument programu Microsoft Word.
Uwaga! Przed wysłaniem Karty Innowacji można skonsultować swój pomysł z ekspertami. By skorzystać z konsultacji należy zatelefonować pod jeden z poniższych numerów:
- 793 143 636,
- 61 887 11 66.
Uwaga! Na stronie dostępnej tutaj można znaleźć dokumenty dotyczące naboru.
Projekt Włącznik 2.0 realizowany jest w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego i jest współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet V Innowacje społeczne.
Opracowano w oparciu o strony dostępne tutaj i tutaj. Grafika wykorzystana w nagłówku pochodzi ze strony dostępnej tutaj.