Przejdź do treści

DIVA-5 w diagnozie ADHDu dorosłych: strategie badania i interpretowania wyników

Grafika z napisem D I V A pięć

Autor: Tomasz Wojczak

Platforma Szkoleniowa PsychoMedic.EDU.pl zaprasza na certyfikowane szkolenie on-line zatytułowane „DIVA-5 w diagnozie ADHD u dorosłych: strategie badania i interpretowania wyników”.

W trakcie webinarium zostanie zaprezentowane narzędzie DIVA-5, które ma formę ustrukturalizowanego wywiadu diagnostycznego. Omawiane narzędzie psychometryczne odgrywa fundamentalną rolę w procesie diagnozowania ADHD. DIVA-5 pozwala na uporządkowane badanie funkcjonowania pacjentów. Dzięki zastosowaniu omawianego protokołu można dogłębnie określić mocne i słabe strony osoby diagnozowanej, sposób manifestowania się objawów i ich wpływ na poszczególne obszary życia pacjenta. Narzędzie rzuca holistyczne światło na życie osoby diagnozowanej. Protokół pokazuje nie tylko trudności odnoszące się do neuroatypowości pacjenta.

Uczestniczki i uczestnicy omawianego szkolenia dowiedzą się:

  • jak w pełni czerpać z korzyści z wykorzystania narzędzia DIVA-5 w praktyce diagnostycznej;
  • jak krok po kroku należy prowadzić badanie przy wykorzystaniu DIVY-5,
  • jak należy prawidłowo interpretować wyniki badania;
  • jak można skrócić czas dedykowany analizie i interpretacji wyników;
  • wykorzystywania wyników uzyskanych przy pomocy omawianego narzędzia  w praktyce do planowania adekwatnych oddziaływań terapeutycznych, które zwiększą możliwości poprawy funkcjonowania pacjentów w różnych dziedzinach codziennego  życia.

Badanie oparte o kwestionariusz DIVA-5 polega na przeprowadzeniu wywiadu dotyczącego specyficznych objawów z obszarów: koncentracji uwagi, nadpobudliwości psychoruchowej i impulsywności.

Bliższe informacje dotyczące omawianego szkolenia można znaleźć na stronie dostępnej tutaj.  Informacje, na podstawie których opracowałem ten tekst pochodzą ze wspomnianej strony www oraz strony dostępnej tutaj. Źródło grafiki wykorzystanej w nagłówku można znaleźć na ostatniej ze wspomnianych stron.

Dodaj komentarz