Przejdź do treści

Przystosowana Aktywność Poznawcza Adapted Cognitive Activity

W dniach od 11 do 12 maja 2024 roku Instytut Edukacji Terapeutycznej zaprasza do Radomia na wyjątkowe szkolenie zatytułowane „Przystosowana Aktywność Poznawcza Adapted Cognitive Activity – Metoda rozwoju kompetencji poznawczych ucznia z głęboką wieloraką niepełnosprawnością”.  Szkolenie obejmuje  poziom basic – adaptator.

Zarówno sobotnie jak i niedzielne zajęcia potrwają od godziny 9.00 do godziny 16.00. Koszt szkolenia to 850 złotych. Warsztaty adresowane są do profesjonalistów – nauczycieli, pedagogów, psychologów i fizjoterapeutów, pracujących z dziećmi z wieloraką niepełnosprawnością,  którzy:

  • zmęczeni są stymulacyjnymi formami zajęć,
  • mierzą się z brakiem motywacji,
  • poszukują adekwatnych do wieku i poziomu doświadczeń edukacyjnych, form oddziaływań na swoich uczniów

Szesnastogodzinne szkolenie poprowadzi Maciej Baraniewicz – pedagog specjalny, psycholog, terapeuta integracji sensorycznej oraz terapeuta  indywidualnej stymulacji słuchu metodą Johansena. Wykładowca od 1998 roku prowadzi szkolenia i warsztaty dla nauczycieli w Polsce i za granicą. Warsztaty Macieja Baraniewicza dotyczą diagnozy, edukacji i terapii uczniów z głębokim upośledzeniem umysłowym. Prowadzący zajęcia przeprowadził do tej pory kilkadziesiąt szkoleń i uczestniczył w wielu konferencjach z wyżej wymienionych dziedzin w kraju i za granicą. Prelegent jest jedną z osób, które współprowadziły 3-semestralne studia podyplomowe „AAC” zrealizowane z udziałem grantu Ministerstwa Edukacji Narodowej  przy Akademii Pedagogiki Specjalnej w latach 1999-2001. Maciej Baraniewicz był również wykładowcą w ramach podyplomowych studiów “AAC” na Uniwersytecie Pedagogicznym w latach 2016-2018. Prelegent był również konsultantem i realizatorem projektu „Przestrzeń Komunikacji” przeprowadzonego na Politechnice Krakowskiej w latach 2018-2019. Maciej Baraniewicz jest twórcą innowacyjnego podejścia do edukacji osób z głębokim upośledzeniem umysłowym, które oparte jest na planowaniu, konstruowaniu i wykorzystywaniu przystosowań pozwalających na diagnozę i przyspieszających  rozwój poznawczy i zabawę uczniów z wieloraką niepełnosprawnością. Wykładowca jest autorem koncepcji PAP/ ACA Przystosowana Aktywność Poznawcza/adapted cognitive activity i znanym propagatorem idei przewagi edukacji nad opieką i terapią w pracy z uczniami z wieloraką niepełnosprawnością. Baraniewicz jest także współtwórcą standardów edukacji uczniów z głęboką wieloraką niepełnosprawnością oraz

twórcą programu pracy z uczniem z głęboką wieloraką niepełnosprawnością opartego na metodzie projektowej.

Link do zapisów tutaj.

Dodaj komentarz