Przejdź do treści

InPost wychodzi naprzeciw niepełnosprawnym

InPost wprowadza właśnie zmiany, które ułatwią osobom niepełnosprawnym korzystanie z Paczkomatów – wynika z informacji zamieszczonej na portalu www.reha-news.pl.

Osoby z niepełnosprawnościami zmagają się z trudnościami w obsłudze paczkomatów. Mam tutaj na myśli między innymi problemy w dostępie z poziomu wózka inwalidzkiego do wyżej położonych skrytek. Z podobnymi sytuacjami borykają się również osoby o niższym wzroście.

Do sprawy odniósł się rzecznik firmy InPost – Wojciech Kądziołka, który w wypowiedzi archiwalnej, pod koniec lutego 2021 stwierdził:

Problem ten został przez nas zidentyfikowany i mogę zapewnić, że na przełomie II i III kwartału powinno zostać wdrożone rozwiązanie, które pozwoli wybrać dogodną dla nas część Paczkomatu, z której będziemy mogli odebrać przesyłki – przekazał rzecznik dziennikarzom cytowanego portalu.

Lepszą funkcjonalność zapewniono już na samym początku, w procesie zamawiania przez nadawcę usługi. Aktualnie przy obsłudze paczkomatów funkcjonuje Strefa Ułatwionego Dostępu. O co chodzi w tym rozwiązaniu?

W celu skorzystania ze Strefy Ułatwionego Dostępu należy posiadać aplikację InPost Mobile – w szczegółach wybranej przesyłki znajdziemy odpowiednią opcję.

Dyspozycja może zostać złożona nie później niż z chwilą przekazania przesyłki do doręczenia. Informacja, że paczka została umieszczona w niższej części paczkomatu, zostanie wysłana mailem oraz wyświetlona w aplikacji InPost Mobile” – czytamy w serwisie www.reha-news.pl

Realizacja dostawy do niżej położonych skrytek będzie możliwa w sytuacji dostępności miejsca. W przypadku braku wolnego miejsca w Strefie Ułatwionego Dostępu, przesyłki zostaną dostarczone zgodnie z Regulaminem obsługi przesyłek – zastrzega InPost.

W związku z tą zasadą należy rozważnie korzystać z nowopowstałej opcji, po to, by nie blokować jej tym, którzy naprawdę potrzebują takiego rozwiązania.

Chociaż kroki ze strony firmy zostały podjęte dużo później niż wynikało z wypowiedzi jej przedstawicieli, trzeba uznać, że pomysł dodania możliwości wyboru miejsca, w którym ma zostać umieszczona przesyłka już na poziomie aplikacji jest bardzo dobry. Jak to się zawsze mówi: lepiej późno niż wcale!

Sfinansowano przez Narodowy Instytut Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego ze środków Programu Rozwoju Organizacji Obywatelskich na lata 2018 – 2030.
Logo Narodowego Instytutu Wolności

Dodaj komentarz