Marka odzieżowa Primark stawia na inkluzję. Niedawno w sklepie zaprezentowano pierwszy manekin na wózku inwalidzkim.
Przedsięwzięcie zostało zrealizowane z brytyjską prezenterką i aktywistką na rzecz osób z niepełnosprawnościami, Sophie Morgan. Manekin przejął imię po społeczniczce i trafi jednocześnie do 22 flagowych sklepów sieci w dziewięciu krajach.
Firma odzieżowa podkreśla, że projekt łączy się z szeroką strategią różnorodności i dostępności, której celem jest eksponowanie więcej typów sylwetek i potrzeb klientów w sklepowych witrynach. „Sophie” to pierwszy z całej linii nowych form ekspozycji, jakie mają pojawić się w sieci w niedługim czasie.
Proces tworzenia manekina trwał 12 miesięcy. Sophie Morgan aktywnie brała udział w każdym etapie prac – od moodboardów i pobierania wymiarów, przez korekty modeli 3D, aż po wizytę w fabryce i zatwierdzenie finalnego prototypu.
Jak akcentuje sama współtwórczyni, „Sophie” ma być nie tylko realistyczna, lecz także symbolizować postęp i widoczność osób poruszających się na wózkach.
Nowy manekin będzie prezentował linię Primark Adaptive – pierwszą kolekcję ubrań damskich i męskich powstałych z myślą o osobach z niepełnosprawnościami. Ubrania wyposażono między innymi w magnetyczne zamki, napy, pętle przy pasie i ukryte otwory ułatwiające dostęp do cewników czy stomii.
Wprowadzenie manekina uważane jest za przełomowy krok Primarku po styczniowej premierze kolekcji Adaptive i ustanowieniu priorytetem produktów przyjaznym osobom z nadwrażliwością sensoryczną, jak np. ubrania dziecięce bez metek.
Jednocześnie Primark staje się pierwszą globalną siecią sklepów z segmentu fast‑fashion, która wprowadza pełną, siedzącą figurę użytkowniczki wózka we wszystkich kluczowych flagowcach naraz, a nie jako jedną instalację.
Opracowano na podstawie: https://fashionbiznes.pl/popularna-marka-lamie-bariery-to-pierwszy-manekin-na-wozku-w-sieciowce/.