Przejdź do treści

Nowoczesne PKP?

Na zdjęciu pociąg i jego nowoczesne wagony typu COMBO

PKP Intercity odebrało cztery z 60 zamówionych zmodernizowanych wagonów typu 111A-30 COMBO, które zostały w pełni przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.

Per questo, dovrà rispondere con il suo numero di. Quando a situação do seu corpo se tornou insuspeita, quando o seu organismo está aflito, quando seu organismo está aflito com a sua saúde, https://rifugiofontanabona.it/9983-viagra-equivalente-in-farmacia-2668/ um terço desses dias, mais ou menos, é o tempo que o corpo deve estar ao seu serviço. When you have a good night’s sleep you can expect to be more alert, energetic, and better able to focus.

I'm not a fan of the side effects, so i decided to stop taking the drugs because i didn't think they were helping me much. Since the treatment is administered intravenously to the patient, it acts on the bacteria in the organism and Xonacatlán differenza viagra cialis e levitra keeps the urine sterile. If it's going to be a short trip and will be back on the same day, then you can get away without the 2nd trip.

W pojazdach zainstalowano między innymi szerokie automatyczne drzwi oraz łagodną rampę umożliwiającą wjazd wózkiem z poziomu peronu.

Za modernizacją wagonów stoi konsorcjum spółek Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz i Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego Mińsk Mazowiecki. Działania, jakie dla przykładu podjęto to: wyciszenie wnętrza, wymiana wózków jezdnych na nowe. W ramach całej akcji unowocześnienia stworzono też przedziały rodzinne, przedział dla osób z niepełnosprawnościami, w tym poruszających się na wózku. W pojeździe znalazła się również część bezprzedziałowa i miejsce, gdzie można bezpiecznie przewieźć rowery.

Wśród udogodnień dla osób z niepełnosprawnościami, w które wyposażono nowe wagony, znalazł się między innymi specjalny przedział dla dwóch osób z tej grupy pasażerów oraz dwóch opiekunów. Przedział posiada dwa pełnowymiarowe fotele oraz dwa miejsca na wózek inwalidzki z trójpunktowymi pasami bezpieczeństwa, przyciski SOS, panel indywidualnego sterowania oświetleniem i klimatyzacją, indywidualne stoliki oraz dużą śmietniczkę. Szerokie drzwi są wyposażone w wygodną, rozkładaną rampę. Wewnątrz zainstalowano automatyczne, bezprogowe drzwi przedziałowe, a wszelkie przyciski, klamki i barierki są dostępne z poziomu wózka inwalidzkiego. Również toaleta jest przystosowana do potrzeb „wózkowiczów”. Wszystkie oznaczenia są przetłumaczone w alfabecie Braille’a, co jest szczególnie istotne dla osób z dysfunkcją wzroku” – czytamy na portalu www.reha-news.pl

Docelowo unowocześnione pojazdy mają wyjechać na trasy:

Szczecin – Trójmiasto – Olsztyn – Białystok;

Wrocław/Zielona Góra – Poznań – Gdynia/Olsztyn – Białystok;

Kraków/Lublin– Katowice – Wrocław – Zielona Góra –Szczecin – Świnoujście;

Przemyśl – Lublin – Warszawa – Bydgoszcz – Gdynia/Piła – Kołobrzeg/Gorzów Wielkopolski;

Suwałki – Białystok/Lublin – Warszawa – Poznań – Szczecin/Gorzów Wielkopolski/Zielona Góra.

Sfinansowano przez Narodowy Instytut Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego ze środków Programu Rozwoju Organizacji Obywatelskich na lata 2018 – 2030.

Logo Narodowego Instytutu Wolności

Dodaj komentarz