Autor: Tomasz Wojczak
Do 7 września 2025 roku osoby neuroatypowe mogą wziąć udział w badaniu ankietowym, które ma na celu zebranie informacji służących opracowywaniu bardziej dostępnych ofert pracy.
Wyniki badania ankietowego mają za zadanie umożliwić zdobycie praktycznej wiedzy osobom odpowiedzialnym za tworzenie ogłoszeń o pracę i ich publikowanie. Informacje pozyskane od osób neuroatypowych umożliwią opracowywanie ofert cechujących się:
- większą jasnością i czytelnością,
- większym stopniem zrozumiałości i inkluzywności.
Ankieta adresowana jest do osób neuroatypowych, które pracują lub poszukują pracodawcy. Kwestionariusz zawiera informacje dotyczące:
- języka, jakim są pisane ogłoszenia o pracę,
- zawartości ofert pracy.
Organizatorzy badania ankietowego chcą dowiedzieć się, co w ogłoszeniach o pracę zachęca lub zniechęca osoby neuroatypowe do odpowiadania na oferty i składania dokumentów aplikacyjnych.
Na podstawie zebranych odpowiedzi zostanie opracowany praktyczny poradnik dla pracodawców na temat tworzenia neuroinkluzywnych ofert pracy. Publikacja ta będzie zawierać:
- praktyczne wskazówki,
- przykłady użycia inkluzywnego języka w ofertach pracy,
- narzędzia pomocne w opracowywaniu dostępnych treści.
Poradnik ma na celu eliminację barier rekrutacyjnych, z którymi spotykają się osoby neuroatypowe.
Wzięcie udziału w badaniu ankietowym jest anonimowe!
Kwestionariusz nie służy zbieraniu danych wrażliwych!
Wypełnienie ankiety zajmie od 5 do 10 minut!
Badanie realizowane jest w ramach projektu TransferHUB.pl, który ma na celu wspieranie osób mające pomysły na bezpłatne i dostępne rozwiązania istotnych współcześnie problemów społecznych.
Ankieta dostępna jest tutaj.