Doktor Maciej Jabłoński z Katedry Pedagogiki Specjalnej UKW ma pomysł na ciekawą inicjatywę.
Bydgoski naukowiec apeluje o edukację i systematyczne zajęcia oswajające dzieci ze szkół specjalnych z sytuacjami kryzysowymi. Pedagog zaczął już działać na własną rękę w tym zakresie. Naukowiec wysłał pisma do Ministerstwa Obrony Narodowej oraz Resortu Edukacji Narodowej. Jak próbuje w nich przekonać pan doktor osoby z niepełnosprawnościami powinny ćwiczyć reakcje, zachowania i procedury w sytuacjach kryzysowych, bo to służy ich bezpieczeństwu.
– Realizowałem z grupą osób z niepełnosprawnościami, w kryzysie psychicznym różnego stopnia programy survivalu, topografie nocą itd. – te osoby świetnie sobie radziły z ewakuacją kolegi czy koleżanki w trakcie symulacji ataku czy zagrożenia ze strony zwierzęcia… Da się to zrobić. Wymaga to zapewne większego wysiłku, wkładów finansowych, ale to można realizować i dawać szansę każdemu z uczniów – komentuje wykładowca na łamach portalu www.radiopik.pl.
Twórca apelu mówi o pewnym wykluczeniu grupy uczniów z niepełnosprawnościami w tym zakresie.
– Sygnał poszedł do Ministerstwa Edukacji, do Ministerstwa Obrony Narodowej. Wysłałem również zapytanie, czy to nie jest łamanie praw ucznia, łamanie praw obywatelskich do Rzeczniczki Praw Dziecka oraz do Rzecznika Praw Obywatelskich. Czekam na odpowiedź z niecierpliwością – podsumowuje pedagog na łamach portalu www.radiopik.pl.
Doktor Maciej Jabłoński opracował nawet autorski program takich zajęć.
Teraz należy czekać na odpowiedzi z resortów oraz biur rzeczników.
Interesująca inicjatywa. Będę starała się być na bieżąco z aktualnymi informacjami w tej kwestii.
Opracowano na podstawie: https://www.radiopik.pl/2,130441,bydgoski-pedagog-apeluje-do-rzadu-chodzi-o-edukacje-niepelnosprawnych-na-wypadek-zagrozenia.