Dostępność budynku Wielkopolskiego NFZ

Zdjęcie, wnętrze budynku Wielkopolskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia

W naszym cyklu poświęconym dostępności poznańskich budynków użyteczności publicznej przyszedł czas na Wielkopolski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia.

Dostosowanie budynku do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Placówka ta znajduje się przy  ulicy Grunwaldzkiej 158. Budynek umiejscowiony jest w taki sposób, że wejść do niego można zarówno od strony ulicy Babimojskiej jak i od ulicy Grunwaldzkiej. Przy wejściu od strony pierwszej z wymienionych ulic znajduje się tylko jedno oznaczone na niebiesko miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami. Przed wejściem od ulicy Grunwaldzkiej znajdują się dwa takie specjalnie oznaczone na niebiesko miejsca postojowe. Przy wejściu od strony ulicy Babimojskiej znajduje się dogodny podjazd dla wózków inwalidzkich. Drzwi przy nim otwierają się automatycznie. Od strony ulicy Grunwaldzkiej do placówki prowadzą schody. Wewnątrz budynku Sala Obsługi Klienta znajduje się na parterze. Wszystkie wejścia na parterze budynku oznaczono napisami, co może ułatwić orientację w przestrzeni budynku. Toaleta przystosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami znajduje się tuż obok Sali Obsługi Klienta.

Jak załatwić sprawę wewnątrz budynku?

W Sali Obsługi Klienta działa  system, który usprawnia obsługę kolejek do stanowisk, przy których załatwiane są sprawy interesantów. Naciśnięcie przycisku z numerem typu sprawy powoduje wydruk biletu. Po pojawieniu się numeru biletu na wyświetlaczu i komunikatu głosowego drzwi do odpowiedniego pomieszczenia obsługi klienta uruchamiane są automatycznie, po przyłożeniu biletu do czytnika.

Strona internetowa placówki jest zgodna z ustawą o dostępności. W prawym, górnym jej rogu znajdują się przyciski pozwalające na zmianę kontrastów. Można również dzięki nim zwiększać i pomniejszać czcionkę. Po stronie łatwo nawiguje się i jest ona czytelna.

Budynek Wielkopolskiego Oddziału Narodowego Funduszu Zdrowia jest to miejsce przyjazne dla osób z niepełnosprawnościami. Szkoda tylko, że w Sali Obsługi Klienta nie ma pętli indukcyjnych.

 

Sfinansowano przez Narodowy Instytut Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego ze środków Programu Rozwoju Organizacji Obywatelskich na lata 2018 – 2030

Logo Narodowego Instytutu WolnościLogo Programu Rozwoju Organizacji Obywatelskich