Pełnosprawni w miłości, równi w miłości

Wigilia to nie tylko czas Świąt, ale jak się okazuje również potrzebnych i cennych kampanii społecznych. Być może sprzyja temu ogólna atmosfera związana z Bożym Narodzeniem, mająca za zadanie zbliżyć człowieka do człowieka.

Myślę, że właśnie dlatego Fundacja Avalon na swoją kampanię „Pełnosprawni w miłości” zdecydowała się wybrać zbliżający się okres.

Kampania, która wystartuje 24 grudnia 2021 stawia sobie za cel przełamywanie stereotypów, wciąż niestety krążących wokół ludzi z niepełnosprawnościami, odmawiających im potrzeb związanych z intymnością, aktywnością seksualną czy budowaniem związków lub partnerskich relacji.

Niepełnosprawność ruchowa nie stanowi bariery w realizowaniu takich aspektów życia jak: założenie rodziny czy spełnianie się w rodzicielstwie – taki właśnie przekaz planuje stworzyć Fundacja poprzez swoją akcję.

„Projekt powstał z potrzeby przełamywania społecznego tabu związanego z seksualnością i rodzicielstwem niepełnosprawnych. To już czwarta kampania społeczna tejże organizacji, promująca ideę otwartości na niepełnosprawność w debacie o rodzicielstwie, związkach i możliwościach nawiązywania relacji interpersonalnych, wokół których narosło wiele uprzedzeń” – czytamy na stronie www.niepelnosprawni.pl.

Bez wątpienia takie przedsięwzięcia są ważne i potrzebne. Niepełnosprawność to temat, który stale wymaga edukacji i podnoszenia świadomości społecznej.

Cieszy mnie, że coraz więcej działa się w tym zakresie, nie tylko w środowisku, związanym z organizacjami pozarządowymi, ale też w mediach czy marketingu, gdzie również coś się już „ruszyło”.

W miłości bowiem wszyscy jesteśmy równi, bez względu na stopień swojej niepełnosprawności.

Sfinansowano przez Narodowy Instytut Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego ze środków Programu Rozwoju Organizacji Obywatelskich na lata 2018 – 2030.
Logo Narodowego Instytutu Wolności

Dodaj komentarz