Przejdź do treści

Etykieta cyfrowa – nowe ułatwienie dla osób z niewidomych i słabowidzących

Zdjęcie, opakowanie płynu sofin z etykietą cyfrową

Koncern Global Cosmed S.A. dzięki współpracy ze środowiskiem osób niewidomych i słabowidzących, stworzył system w pełni dostępnej produktowej etykiety cyfrowej.

Jego głównym elementem składowym jest wprowadzone na opakowanie uwypuklenie, które pomaga osobom z dysfunkcjami narządu wzroku odnalezienie kodu QR wydrukowanego na etykiecie oraz strona internetowa przygotowana zgodnie z wytycznymi WCAG 2.0.

Koncern Global Cosmed, produkujący kosmetyki i chemię gospodarczą skupił się na problemie czytelności etykiet na opakowaniach. Dzięki współpracy z ekspertami z Towarzystwa Opieki nad Ociemniałymi w Laskach, pracownicy koncernu zapoznali  się z rozwiązaniami, z jakich korzystają osoby z niepełnosprawnością wzroku w czasie codziennych czynności takich jak zakupy.

W taki sposób stworzono trzystopniowy system dostępności dla wszystkich:

– Na etykiecie zmodyfikowanej butelki produktu został umieszczony specjalnie oznaczony QR kod, który jest możliwy do odczytania za pomocą ogólnie dostępnych aplikacji.

– Aby osoba niewidoma mogła go zeskanować, musi najpierw go znaleźć. Do namierzenia kodu służy mała wypukłość znajdująca się pod QR kodem w dolnej części butelki.

– Trzecim elementem systemu jest strona internetowa, właściwa dla każdej z wersji zapachowych produktu. Strona przygotowana jest zgodnie z wytycznymi WCAG 2.0 (Web Content Accessibility Guidelines).

System ten wprowadzono na dotychczas na opakowania płynu do płukania Sofin. Produkt ten dzięki niemu jest w pełni identyfikowalny dla osób niewidomych i słabowidzących, bezpieczny i przy tym daje swobodę korzystania bez udziału osób trzecich.

Więcej informacji o etykiecie cyfrowej i związane z nią video tutaj.

Dodaj komentarz