Przejdź do treści

„To nas łączy” – podobieństwa ponad różnicami

Grafika promująca kampanię Miasta Poznania „To nas łączy”

Miasto Poznań organizuje kampanię społeczną o nazwie „To nas łączy”. Inicjatywa stawia na zróżnicowanie, a za cel obiera budowanie mostów między poznaniakami, również tymi, którzy mają za sobą doświadczenie migracyjne.

Kampania ma zwrócić uwagę na wspólną przestrzeń, zainteresowania i styl życia poznanianek i poznaniaków różnego pochodzenia. Stawia na to, co łączy, a nie dzieli. Jej włączający charakter wskazuje, że w społeczności obecnie zamieszkujących miasto nie wyróżniamy osób „obcych” i tych „stąd”. Niezależnie od okoliczności zamieszkania w Poznaniu, miasto łączy i daje ogromne możliwości do rozwoju i ciekawego życia – czytamy na stronie www.poznan.pl.

W zakamarkach miasta można już odnaleźć plakaty dostępne w trzech odsłonach graficznych. Mają one za zadanie w przyjaznej formie wizualnej uświadomić obecność w mieście współmieszkańców: wielu narodowości, kultur i języków.

Następnym krokiem w kampanii będzie komunikacja prezentowana w mediach społecznościowych. Opowie ona bliżej i na przykładach o tym, jak stolica Wielkopolski jednoczy osoby różnego pochodzenia, a ta relacja jest pełna zarówno wzajemnych korzyści, jak i edukacji kulturowej.

Kampania „To nas Łączy” jest częścią projektu #Aktywator wlkp – wsparcie integracji migrantów w województwie wielkopolskim. Projekt jest współfinansowany z Programu Krajowego Funduszu Azylu, Migracji i Integracji.

Ważne jest również to, żeby wskazać na jeden z najbardziej funkcjonalnych instrumentów powstałych w ramach kampanii, czyli aplikację   – iom.nfinity.pl.

Rozwiązanie to w bardzo dogodny i prosty sposób pozwala zapoznać się z ofertą wydarzeń kulturalnych, sportowych, edukacyjnych oraz społecznych w mieście i regionie. Aplikacja dostępna jest w czterech językach, z uwzględnieniem różnych grup odbiorców – także dzieci oraz osób starszych.

Aplikacja stanowi istotne dopełnienie idei kampanii, która poprzez współuczestnictwo w wydarzeniach oraz doświadczanie tych samych sytuacji, kształtuje poczucie jedności mieszkańców Poznania. Pozwala ona wszystkim zainteresowanym, w tym w sposób szczególny migrantom na wyszukanie ciekawych propozycji spędzenia wolnego czasu, wzięcia udziału w koncercie, pikniku, konferencji, zaplanowania spaceru albo skorzystania z oferty wycieczki.

Kampania to ważne przedsięwzięcie, a promując inkluzję stanowi ona reakcję na realnie zmieniającą się i coraz bardziej wielokulturową przestrzeń naszego miasta. Oby inicjatywa przyniosła pożądane efekty.

Dodaj komentarz