Przejdź do treści

Terapia karmienia i zajęcia z zakresu TUS w Centrum Diagnozy i Terapii Ogrody

zdjęcie dzieci w trakcie zajęć w centrum diagnozy i terapii ogrody

„Centrum Diagnozy i Terapii Ogrody” mieszczące się w Poznaniu przy ulicy Pięknej Poznaniu to wyjątkowe miejsce na mapie stolicy Wielkopolski. Placówka udziela kompleksowego wsparcia terapeutycznego i psychoterapeutycznego niepełnosprawnym dzieciom oraz ich rodzicom i opiekunom. Przedstawiamy nowości w ofercie tego ośrodka terapeutycznego – terapię karmienia, naukę czytania i trening umiejętności społecznych.

Centrum składa się z zespołu specjalistów, takich jak psychoterapeuci, psychologowie, pedagodzy, neurologopedzi, terapeuci integracji sensorycznej, fizjoterapeuci i terapeuci żywienia. Praca placówki oparta jest na najnowszej wiedzy psychologicznej i medycznej. Centrum współpracuje również z wybitnymi specjalistami. Ośrodek transferuje efekty pracy terapeutycznej w środowisko dziecka i nastolatka (rodzina, przedszkole, szkoła). Specjaliści pracują indywidualnie i grupowo. Centrum prowadzi warsztaty, turnusy terapeutyczne i szkolenia.

Terapia Karmienia

Terapia kamienia to zajęcia wspierające dzieci z trudnościami w jedzeniu takimi jak: wybiórczość pokarmowa czy ARFID.

Trudności w jedzeniu te rozumiane są jako selektywne spożywanie pokarmów. Wybieranie pokarmów pod kątem konsystencji, faktury, marki produktu, lub unikanie konkretnych rodzajów produktów np. owoce, warzywa, ryby, produkty pełnoziarniste.

Osoby z wybiorczoscią pokarmową, charakteryzuje duża niechęć, a nawet lęk do próbowania nowych potraw.

Terapia karmienia rozpoczyna się od konsultacji diagnostycznej z rodzicami dziecka. Taka konsultacja opiera się na szerokim wywiadzie, znalezieniu przyczyny trudności w jedzeniu i rozplanowaniu terapii.

Czasami terapia z dzieckiem nie jest potrzebna lub na dany moment nieodpowiednia dla dziecka, wtedy terapia karmienia skupia się na wsparciu rodziców, a co za tym idzie wsparciu dziecka. Co ważne, do każdego dziecka, do każdej rodziny należy podchodzimy bardzo indywidualnie. Nie ma jednej uniwersalnej metody.

Jeśli prowadzimy zajęcia z terapii karmienia to polegają one na oswajaniu, zaprzyjaźnieniu z nowymi produktami. Wspieramy na tych zajęcia emocje dziecka i pracujemy także nad przyczynami sensorycznymi trudności w jedzeniu. Naszym nadrzędnym celem jest, aby dziecko czuło się na zajęciach bezpiecznie. Zajęcia prowadzone są zarówno w formie spotkań indywidualnych jak i grupowych, organizujemy również weekendowe turnusy z terapii karmienia dla dzieci i nastolatków

 

Trening Umiejętności społecznych:

DAJMY SOBIE RADĘ !

To cykl spotkań w ramach treningu umiejętności społecznych i szkolnych.

Uczymy jak radzić sobie z emocjami oraz tego, że istnieje wiele ciekawych metod uczenia się. Główne założenia to:

-praca metodą projektów,

-kształtowanie umiejętności pracy w grupie,

-budowanie swojej tożsamości oraz indywidualności w grupie,

-odnajdywanie swoich wewnętrznych zasobów, umiejętności, mocnych stron,

-rozpoznawanie i wyrażanie swoich emocji oraz potrzeb,

-rozwiązywanie konfliktów bez użycia siły.

Poza rozwijaniem kompetencji emocjonalno-społecznych na każdych zajęciach planujemy omówić z dziećmi jedną z kreatywnych technik uczenia się: techniki pamięciowe, koncentracji, opracowywania tekstu itp. Chcemy pokazać dzieciom oraz młodzieży, że nauka może być również dobrą zabawą. Korzystamy w tym celu ze wszystkich możliwych sposobów ekspresji tak aby każdy z uczestników spotkania mógł sam zauważyć, że lepiej uczy się np. poprzez: ruch czy rysunek.

Zajęcia prowadzić będą osoby z doświadczeniem: pedagodzy i psycholodzy

Szkółka czytania – wczesna nauka czytania sylabami

To grupowe zajęcia oparte na elementach symultaniczno-sekwencyjnej nauce czytania, które wspierają funkcje poznawcze. A to wszystko dzięki dobrej zabawie i aktywności ruchowej. Czytanie nie jest nudne, a jego nauka może być świetną zabawą. Dlaczego warto rozpocząć wczesną naukę czytania ?

  • wspomaga i naśladuje naturalne etapy rozwoju mowy
  • rozwija koncentrację
  • wspomaga rozwój mowy
  • buduje pewność siebie
  • poprawia pamięć
  • rozwija funkcje wzrokowe i słuchowe
  • motywuje do samodzielnego myślenia
  • przygotowuje do pójścia do szkoły.

Ostateczna redakcja tekstu Tomasz Wojczak

Dodaj komentarz