Przejdź do treści

Zmiany w programie Poznański Budżet Obywatelski

Logo programu poznański budżet obywatelski

W trakcie realizacji ostatniej edycji programu zatytułowanego Poznański Budżet Obywatelski unieważniono trzy tysiące nieuczciwych głosów. Poznańscy urzędnicy podejrzewali, że część mieszkanek i mieszkańców Miasta Poznania podało w trakcie głosowania fałszywe imiona i nazwiska. Z tego powodu urzędnicy poznańskiego magistratu musieli znaleźć sposób na utrudnienie oszustw w trakcie głosowania w tegorocznej edycji przedsięwzięcia.

Do oszustw w realizacji tego programu dochodziło, po tym jak kilka lat temu wojewoda wielkopolski uznał, że podawanie numeru PESEL w formularzu za pomocą, którego przyjmowane były głosy mieszkańców jest niezgodne z prawem. Urzędnicy wpadli na pomysł by osoby głosujące były zobligowane do wpisania w formularzu do głosowania jedynie czterech ostatnich cyfr swoich numerów PESEL. Wprowadzenie zmian odbyło się dzięki współpracy Urzędu Miasta Poznania z wojewodą wielkopolskim i pracownikami Urzędu Wojewódzkiego. Podawanie fragmentu numeru PESEL przez każdego z głosujących ma ułatwić weryfikację prawdziwości oddanych głosów.

Na realizację tegorocznej edycji programu Poznański Budżet Obywatelski Urząd Miasta Poznania przeznaczył 28 milionów złotych. Projekty będzie można zgłaszać najprawdopodobniej od dnia 6 maja 2024 roku. Początek głosowania, które wyłoni projekty przeznaczone do realizacji rozpocznie się w dniu 7 października bieżącego roku.

Dodaj komentarz