Przejdź do treści

Kampania społeczna „Teraz mnie widzisz?” Fundacji Avalon i konkurs dedykowany dziennikarzom

Plakat, promocja kampanii społecznej „Teraz mnie widzisz?”.

Fundacja Avalon prowadzi kampanię „Teraz mnie widzisz?”, której celem jest promocja idei włączania do społeczeństwa osób z niepełnosprawnościami.

W Polsce żyje ponad 5 milionów osób mających różnego rodzaju dysfunkcje. Niestety, nasze społeczeństwo nie jest jeszcze na tyle otwarte, by postrzegać ludzi o ograniczonej sprawności jako unikalne, wartościowe jednostki.

Najczęściej widziane są one przez pryzmat niepełnosprawności. Cecha ta powoduje, iż ludzie nią dotknięci uważani są za mniej wartościowych.

Spychani są na margines, stając się tym samym niewidocznymi dla świata. Dlatego ważne jest nieustanne podkreślanie, iż niepełnosprawność osoby nie definiuje. Jest wyłącznie jedną z wachlarza jej cech.

Za sprawą najnowszej akcji Fundacja Avalon oddaje głos osobom z niepełnosprawnościami. Umożliwia im opowiedzenie o swoich odczuciach, pragnieniach i potrzebach.

Stworzony został spot reklamowy promujący akcję. Można zobaczyć go na dotyczącej kampanii podstronie Fundacji.

W ramach kampanii przez Fundację Avalon ogłoszony został również konkurs dla dziennikarzy. Publicyści, którzy chcą wziąć udział w konkursie mogą zgłosić materiały dziennikarskie nawiązujące do hasła kampanii „Teraz mnie widzisz?”. Mają one traktować na temat niewidzialności osób z niepełnosprawnościami w społeczeństwie, to jest niemożności pełnienia ról społecznych, budowania relacji czy podejmowania aktywności zawodowej.

Poprzez uczestnictwo w konkursie Fundacja Avalon zachęca dziennikarzy do włączenia się w promocję inkluzywnego, otwartego społeczeństwa, w którym osoby z niepełnosprawnościami będą zauważane i będą miały możliwość samorealizacji na tych samych zasadach, co osoby zdrowe.

Do konkursu mogą być przesyłane materiały, które zostały wyemitowane podczas trwania akcji w trzech kategoriach:

  • Pióro – teksty opublikowane w prasie i w Internecie;
  • Mikrofon – materiały wyemitowane w klasycznych i internetowych stacjach radiowych oraz podcastach;
  • Ekran – materiały wyemitowane w klasycznych i internetowych telewizjach, podcastach.

Zwycięzcy w każdej kategorii otrzymają nagrodę pieniężną w wysokości 4000 złotych.

Szczegółowe zasady konkursu określa Regulamin, który znaleźć można tutaj.

Zachęcamy do udziału w konkursie.

Opracowano na podstawie: Kampania społeczna „Teraz mnie widzisz?” Fundacji Avalon. Konkurs dla dziennikarzy – niepelnosprawni.pl.

Dodaj komentarz